ARCULATTERVEZÉS | WEBOLDAL
Arculattervezés
Az arculat a cég különböző megjelenési formáinak összessége. Két nagy csoportba sorolhatjuk: kisarculat és nagyarculat. Ha az arculati elemek egységesek minden felületen, akkor a vevő könnyen beazonosíthatja a céget, hogy a már jól ismert márkával van dolga. Az arculat képezi a cég hírnevének alapját. Fel kell ismerni és meg kell határozni, hogy kinek szeretnénk eladni a termékünket. Hiszen őket kell megszólítani, az ő nyelvükön kell beszélnünk. Ha már tudjuk kiket fogunk megszólítani, akkor meg kell fogalmazni mit szeretnénk eladni nekik. A vizuális megjelenésnek pedig illeszkedni kell a célcsoportunk ízlésvilágához. Ezután mindenhol ezt kell alkalmazni.
Kisarculat elemei:
A legfontosabb arculati elem a logó, mert ez minden felületen meg fog jelenni. Ezt követően a legalapvetőbb elemek – melyekkel egy induló vállalkozásnak rendelkeznie kell -, a következők: névjegykártya, levélpapír a hozzá tartozó borítékkal.
Nagyarculat elemei:
A kisarculat elemei+ kiegészítő elemek. Kiegészítő elemek lehetnek például: csomagolás, brossúra, prezentációs anyagok, kültéri hordozók, reklámtárgyak, CD borító, beltéri eligazító táblák, meghívók, utalványok, szórólapok, belépők… stb. A nagyarculat elemei főként a cég egyedi igényeitől függ, hogy mit tartalmaz.
Logó
Miért fontos ez egy cég számára? Egy jó logót idővel megjegyeznek az emberek, melyhez – vagyis a céghez – nagyobb bizalommal fognak közeledni, mint a konkurenciához. Online és offline felületen egyaránt megjelenik. Vizuális kommunikáció, mert az emberek többsége sokkal könnyebben emlékszik vissza színekre, képekre.
A logó az arculat alapja, mindenkinek szüksége van rá.
Milyen legyen a jó logó?
- egyszerű
- könnyen felismerhető
- letisztult
- jól azonosítható
- kis és nagy méretben is jól mutasson
- fekete-fehérben, világos és sötét alapon is megállja a helyét
- átlátható és érthető
- a színek harmonizálnak egymással
Alapvetően 3 csoportba sorolható:
- grafikus (Audi)
- szöveges (facebook)
- vegyes
Névjegykártya
Üzleti partnereink elsőként a névjegykártyánk alapján ítélnek meg minket. Nagyon fontos az első benyomás, hiszen ha az nem megfelelően szerkesztett, akkor könnyen elfelejtik, vele együtt pedig nevünket, illetve cégünket.
Ne spóroljunk azzal, hogy otthon sima egyszerű papírra nyomtatjuk a word-ben szerkesztett „névjegykártyánkat”. Itt is fontos a minőség és kreativitás.
Logó, névjegykártya módosításával kapcsolatos tanácsok
Ha már megbeszéltük, hogy pontosan mik az igények, akkor az első kör után elküldöm a terveket. Amennyiben sikerült eltalálnom elsőre az elképzelést, akkor nincs más hátra, mint elkészítem a végleges csomagot, mely minden szükséges formátumot tartalmaz, hogy a jövőben bárhol használható legyen.
• Minden utasítás legyen külön pontba szedve.
• Legyen egyértelmű és tömör.
• Mutass példákat, hogy jobban megértsem, mire gondolsz.
• Ha úgy érzed rossz irányba haladunk, időben szólj. Így sok időt spórolunk.
• Ha szavakban nem tudod körülírni mire gondolsz, akkor a legjobb megoldás erre, ha kapok egy vázlatot, ami akár egy beszkennelt saját kezű rajz is lehet.
• Ez a kreatív munka időigényes. Légy türelmes.
A fent leírtak még azért is fontosak, mert így pontosabb képet kapok az elképzelésről.
• 1 x nagy felbontású TIF fájl professzionális nyomdai alkalmazásra.
• 3 x JPG RGB színkeveréssel, 3 méretben (normál, közepes és kicsi) nyomtatáshoz és webes felületre.
• 1 x PDF fájl (nyomdai felhasználásra).
• 1 x PNG fájl 72dpi webes felhasználásra.
• Névjegykártya JPG (RGB színkeveréssel otthoni/irodai nyomtatáshoz) és PDF fájl (nyomdai felhasználásra).
Igény szerint további fájlformátumokat és tudok készíteni.
Grafikai tervezés
Logo, embléma, kis- és nagyarculat, névjegykártya, levélpapír, boríték, mappa, szórólap, plakát, prospektus, magazin, katalógus, könyv, meghívó, hirdetés, reklámtábla, megállító tábla, képeslap, étel- és itallap, roll-up, banner, molinó, webdesign és weboldal szerkesztése, webbanner, nyomdai előkészítés stb.
Webdesign – weboldal
Webes megjelenéshez elengedhetetlen a saját arculat. Ha már a névjegykártya sikert aratott, akkor az ott feltüntetett honlapot is biztosan meg fogják látogatni. Egy honlap több lehetőséget ad a kommunikációra, mint bármilyen más felület, ezért nagyon fontos, hogy az első 3 másodpercben megragadja a látogató figyelmét. (Statisztikailag ennyi idő alatt döntünk arról, hogy maradunk-e az oldalon vagy nem.)
Csak így fogsz kitűnni a tömegből. Kis- és középvállalkozások sajnos csak egy része gondolja át a stratégiáját, pedig ez nagyon fontos az indulásnál.
Összegyűjtöttem néhány pontban, hogy mire kell odafigyelni, annak érdekében, hogy felkészülten tudjunk találkozni már az első alkalommal is. Klikk az „Előkészítés”-re
Mit kell tenned a weboldal készítése előtt?
Határozd meg a weboldalad célját!
Fel kell mérni a célpiac igényeit. Weboldal megrendelése esetén ingyenes tanácsadással segítek, ha gondot jelent meghatározni az irányvonalat. Nem maradsz magadra!
Keresőoptimalizálás – SEO
Már a weboldal készítése előtt gondolni kell a keresőoptimalizálásra. Meg kell határoznunk a kulcsszavakat (utána én ellenőrzöm, hogy tényleg jók lesznek-e).
Gondolj csak bele…
Te hányszor keresel valamit a google keresőben? Mielőtt vásárolsz, mennyi weboldalt nézel végig? Bizony ezeket az információkat mind az interneten fogod megtalálni.
Domain név és tárhely
Sok tárhely közül válogathatsz az interneten. Mindenképpen konzultálj velem, mielőtt döntenél, hiszen az igényeknek megfelelőt kell választanunk. Adminisztrációban is tudok segíteni.
Honlap szerkezete
Ki kell találnod, hogy kb. milyen legyen az oldal. A következőkre gondolok: nyitólap, menük, aloldalak, mi-hol szerepeljen…
Milyen legyen a design?
A legjobb, ha már nézegettél oldalakat, mert így meg tudod mutatni, hogy melyik tetszik, milyen irányban gondolkodjunk.
Tartalom
Az oldalalak teljes tartalmát meg kell tervezni. Minden szöveges tartalmat le kell írni, oldalakra lebontva.
Képek
Össze kell gyűjteni a képeket, meg kell tervezni hova kerüljenek, milyen méretben.
Amennyiben minden megvan (domain és tárhely a hozzáférési jelszóval, a design tervek, a struktúra, képek, tartalom), akkor már ′csak′ a webdesign és szerkesztés van hátra.
Közösségi oldal a cégedhez
Biztos felmerül benned a kérdés:
„Minek a cégemnek is facebook oldal? Nekem már van…”
Mert ez is egy marketing eszköz, ami INGYENES és nem mellesleg össze lehet kapcsolni a weboldallal. Itt hasonló designt alakítok ki, egyedi borító- és profilképet tervezek a céged részére és beüzemelem, megmutatom hogyan működik. Máris 2 felületen jelen lehetsz az interneten. A vállalatok körében egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
Keresőoptimalizálás
Fentebb említettem, hogy a találati listán való jó szerepléshez már a weboldalkészítés során figyelembe kell venni több szempontot, így már az elején beszélnünk kell róla. Sőt a domain név választása is szerepet játszik ebben. A találati lista elején szerepelni összetett feladat és időbe telik. Persze gyorsan is a lista elejére lehet kerülni, mert vannak akik ezt a szolgáltatást is vállalják. DE ettől óvakodj, mert a Google kiszűri és bünteti az ilyen gyors linképítést. Az oldalad kitiltásra kerül a találati listából és a visszakerülés nagyon nehéz és időigényes.
Hogyan tovább?
Amennyiben felkeltettem érdeklődésed bármelyik szolgáltatással kapcsolatban, kérlek, vedd fel velem a kapcsolatot.