Kulcsszó választása lépésről lépésre

 

Úgy gondoltam, hogy a kulcsszó keresés megér egy külön oldalt, mert ez a későbbi keresőoptimalizálásnál meghatározó szerepet játszik majd.

A legjobb, ha le is írod most a kulcsszavaidat. Először vegyük az egész oldalunkat. Miről szól, mik azok a kifejezések amik gyakran megjelennek a szövegben. Írj össze legalább 10-15 szót, kifejezést, persze ezeket nemsokára csökkentjük, a lehető legjobb kulcsszavakra.

Előfordulhat az is, ha rossz kulcsszót választunk és beírjuk a keresőbe, akkor mégis megjelenik az oldalunk. Aki nem foglalkozott még ezzel a területtel, akkor azt hiheti, hogy jó munkát végzett és hátradőlhet. Nos, ez nem így van! Vannak olyan kulcsszavak melyekre nem keresnek rá egyáltalán, akkor a friss új oldalunkat persze, hogy kiemelkedő helyen jeleníti meg a Google. Ezzel csak az a baj, hogy így rajtunk kívül más nem fog rátalálni az oldalra. Ezért kell körültekintően választani.

A másik hiba, ha valaki olyan kulcsszavakat erőltet, melyek nagyon erősek és sokan írják be a keresőkbe. Így sok a konkurencia is és természetesen nem egy új oldalt fognak előbbre sorolni, hanem a már bevált több éves honlapokat, melyek gazdag tartalommal rendelkeznek. Próbáljuk meg szűkíteni a kört, konkrét kifejezésekre.

Ha úgy gondoljuk összeírtunk mindent, akkor vegyük sorra az általános kulcsszavakat is, pontosítsuk. Legyen a kulcsszó pl. a lámpa, itt, ha pontosítani akarjuk, akkor írjuk inkább azt, hogy asztali lámpa.

Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, hogy konkrétan kiválasszuk a kulcsszavainkat. Ebben pedig a Google fog segíteni, pontosabban az adwords.google.com

Ha már van gmail-es email címed akkor csak lépj be, ha még nincs, akkor regisztrálj. Itt lehet beállítani fizetett hirdetéseket. De elsősorban nekünk még a kulcsszavak meghatározása a feladat, amit a kulcsszótervező segítségével fogunk végrehajtani.

Itt ellenőrizheted le a már összeírt kulcsszavaidat. Mégpedig úgy, hogy egyesével beírod a következő elérési útvonalon:

Új kulcsszó- és hirdetéscsoport – ötletek keresése ->

Beállítod a célzást ->

Ötletek szerzése

Képekkel is illusztrálva:

kulcsszó

kulcsszó

kulcsszó

 

Ezek után megjelennek az ötletek, ami mellett még számos adat található, de a legfontosabb közülük a keresések átlagos havi száma. Ha nagy számot látsz mellette az azt jelzi, hogy sokan írják ezt a keresőbe.

Összegezve ezek a legfontosabb tudnivalók a kulcsszó kereséssel kapcsolatban. Remélem sikerült egy átfogó képet kapnod.

Written by B